İşte Benim Serüvenim 3

 Tarım dersindeydik. Derse kadrolu olmayan, belirli bir süre için görevlendirilmiş bir hoca geldi. Çok sevimli, eğlenceli bir hocaydı. Son 10, 15 dakika kala zil çalmasına, o günün konusu bitmişse eğer, sohbet ederdik zil çalana kadar. Benim en rahatsız olduğum anlardı bunlar. Geçmek bilmezdi. Sanki idam için ayağımın altındaki taburenin tekmelenmesini bekliyordum gözlerim kapalı. Hocanın sevgilisi varmış, evleneceklermiş ama maddiyat çok önemliymiş, beklemedelermiş bir süre. Sonrasında öğrencilerden biri yine bir şeyler saçmaladı, hoca da devamını getirdi: "Valla bizim zamanımızda bir kız vardı bir de erkek. Ben diğerlerini bilemiycem." (Onun zamanında eşcinsel aşklar yokmuş. ( Yaşı da en fazla 25, 26) 

Tabureyi bu sefer hoca tekmelemişti. Tabii sınıfta bir kahkahadır gidiyor. Ben de gülüyorum tabii. Gülmezsem zaten yüzümde binlerce zahmetle tuttuğum maskem düşecek. O zaman eşcinsel olduğum ortaya çıkacak. 

Hem hoca da demedi mi, öyle şeyler yoktu. Onlar kabul edilemez şeylerdi. Ayıptı, ahlaksızlıktı, en kötü şey her ne ise oydu. Beynim bu aradaki boşluklara uygun kelimeler bulmakta ne kadar da ustaydı.

Peki ben neydim? Bu kusursuz topluluğun bir üyesi değildim. Bu sevimli, eğlenceli hocaya da lâyık bir insan değildim. Belki insan bile değildim. 

Sonra zil çaldı. Yüzümden kaymak üzere olan maskemi hemen düzeltip evin yolunu tuttum.

Kalın sağlıcakla...

Yorumlar

  1. 90’ların sonu 2000’lerin başı sanırım. Hakikaten ne yürekler acıtıldı o zamanlarda.. Ben hiç alet olmadım bu saçmalıklara o küçük yaşımda ama sesimi de çıkartmadım, bağıramadım size ne ulen love is love falan.. Onun için bile üzgünüm ve şu an LGBTQ bireylerle çalışırken bunu temize çeker gibi hissediyorum bazen. Elimden geldiğince o genç çocuklara yardımcı olarak, en azından dinleyerek.. Ama en çok da aile ya da çevreyi törpülemeye çalışarak çünkü sorun orda işte tam orda..
    Bu yaşadıklarını yazmak senin için zor oluyordur, travmayı yeniden açmak çünkü ama bir kişi okusa ve empati yapıp ya bu insanların kalbi de bizimki gibiymiş kırılıyormuş falan dese kafi sanki.. Ama yüklenme kendine. Önümüze bakalım.. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da söylediğin gibi. Bunları okuyup yalnız olmadıklarını hissetsinler. Biz çok yalnızdık.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evvel zaman

İşte Benim Serüvenim 4

Anlam Üzerine