İşte Benim Serüvenim-2

 Çok başarılı bir ilkokul sonrasında ortaokula geçiş yaptım. İlkokul diploması alan son yıl bizimkiydi. Hemen aynı yıl, ilköğretim olarak sekiz yıllık eğitim uygulamasına geçildi. Hayat serüvenimin en acı yılları oldu. Ama bu yazımda beni ziyadesiyle sarsan bir an aktaracağım. Zamanın izafi olduğunu tam da bu 45 dakikalık ders diliminde hissettim diyebilirim. Bana 45 yıl gibi gelen o 45 dakikada...Resim dersiydi. Hocamız o gün keyifli bir gününde olacak ki bizimle bir oyun oynamak istedi. Bir öğrenci dışarıya çıkıyor, içeride hoca sessizce birini seçiyor ve öğrenci içeri çağırılıyor. Sonra diğer öğrenciler, kişisel özellikleriyle seçilen kişiyi anlatıyor ve dışarıdan gelen öğrenci tahmin ediyor. Ben her zaman başarılı ve öğretmenlerin sevdiği, sınıfta fark ettiği bir öğrenci oldum. Hoca da ilk turda beni seçti. Daha o an anladım neler olacağını. Ama çocukluk işte, hocam ben olmak istemiyorum diyemedim. O zamanlar öğretmenlere daha bir saygı beslerdik. Ve öğrenci içeri girdi. Parmaklar havada uçuşuyor ilk önce söylemek için. Ve en heveslisi seçildi. "Haydi sen söyle" dedi hoca. Ve cevap: "Top" 

Ardından tereddütsüz gelen tahmin: (Adım söylenir) ve sınıfta kahkaha tufanı. 

Sonra tabi hoca durumu düzeltmek için "Ben hiç öyle düşünmüyorum" der ve oyunu sonlandırır.

O an zihnime kazındı. Hislerimin farkındaydım ve bir öğretmen öyle düşünmediğini söyleyerek benim hislerimin kabul edilemez bir şey olduğunu zihnime hiç fark etmeden kazıdı. 

Yıllar sonra psikoloğumla bu konuyu konuşacaktık....

O gün sınıftaki herkes eğlenceli bir dersin ardından evlerinin yolunu tuttu ve sonsuza kadar o anı unuttular.

Ben ise yıllarca o yükü taşıdım ve ağır bir duygusal çöküşün ardından bir terapi seansında bunları konuşarak etkilerinden sıyrılmaya çalıştım.

Evet kıymetli okurlar, serüvenin devamında buluşmak üzere, kalın sağlıcakla.

Yorumlar

  1. maalesef o hepimizin kanayan yarasıdır. İlkokul hepimiz için travmalarla dolu. Çocuklar çok acımasız :((

    YanıtlaSil
  2. Çok kapalı yıllardı o yıllar maalesef.. Tüm LGBTQ arkadaşlarım yaralı.. Şu an ergen bir danışanım var, onun gözünden bazı şeylerin -şükür- çok değiştiğini görüyorum. Çocuklar bile :) daha kabulediciler.. Son 15 senede çok şey değişti.. Daha çok yol var ama en azından umut var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni nesil umarım daha rahat bir hayat yolculuğu geçirir :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evvel zaman

İşte Benim Serüvenim 4

Anlam Üzerine