Anlam Üzerine

 37 yıllık hayatımda anlam arayışım ile kanaat getirdiğim sonucun tam bir özetini yazmış Samiha Hanım. Ben var olmanın anlamının tam da bu şiirdeki gibi olduğuna inanıyorum;

"Ruhum bir kalıbın esiri olmadan evvel, elimi bir el tuttu...

Ve bana, güneşleri, seyyareleri, semavatın acayibini gezdirip, seyrettirdi. 

Nihayet bir aleme getirerek;

- "İşte misafir olacağın yer...

    Burası dünyadır!" dedi.

Şaşkın şaşkın etrafıma bakınırken de devam etti:

- " Burada herkes kendi istidadına göre  bir tohum eker ve mahsul devşirir...

Para, kadın, evlat, mevki, rütbe, şan ve şeref insanların en çok ekip biçtikleri tohumlardır...

Sen de keyfine göre bu dünyaya bir çekirdek ekip mahsul topla!..."

Böylece kimsenin kimseyi görmeden çalışıp didindiği bu patırtılı aleme ben de katıldım...

Ben de onlar gibi ekip biçmeye başladım. 

Ama bütün tarlalar benim olsa, tohumların, sabanların tek sahibi sade ben olsam, gene de geldiğim alemlerin zevkine takılı kalan gönlüm, bir türlü kendi ektiği tohumun çeşnisi ile nafakalanmaya razı olmayacaktı...

Ezel gününün saltanatını görmüş göz, safasını tatmış dudak, burada kendi düzdüğü puta nasıl tapabilirdi?"

İsyan ettim!

Belimden tohum torbamı, elimden sabanımı attım ve hemen gidip kendi varlığımın tohumunu bu tarlanın bir köşesine gömdüm...

Arkamdan bağırıyorlardı:

- " Vah zavallı, kendini ziyan etti!"

Halbuki zamanın sadık dudağı onları yalanladı.

Şimdi dallarından aşk meyveleri topladıkları şu fidan, bir zamanlar vecd ve tevazu ile gömdüğüm o tohumun ta kendisidir.

Samiha Ayverdi - Yusufcuk 

Yorumlar

  1. Demek ki kendinden vazgeçmeden olmuyor ha….
    Doğru demiş, insan kendine dıştan bakabilmeli ve yatırımı kendine yapmalı en çok. Ama o da bazen kendinden aşırı büyük beklentilere neden oluyor, bak kendini meyve veren bir ağaç diye tanımlamış ama ya dümdüz bir ot olsaydı?
    Karışık bu anlam konusu azizim..
    Bu arada yazmışsınız, yazasım yok diyordunuz, yeniden gelmesine sevindim :) yazmak biZim gibilere ilaç :) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Samiha Ayverdi'yi bilirim. Hiç okumadım ama takip ettiğim bir ailenin mensubu. İbrahim Efendi Konağı'nı okumak istiyorum bu yıl listeme aldım. Aslında herkes kendi zihni ile görüyor dünyayı, kendi kimliği ile adlandırıyor. Kimi bazı kimliklere karşı yabancı, kimi daha kucaklayıcı. Ama benim bu satırlardan çıkardığım sonuç şu oldu; sizin toprağınız neresi ise bir gün muhakkak o toprağa bir tohum bırakırsınız. Çünkü her toprakta her tohum tutmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de. Dünya bir resim gibi; her bakan ayrı bir anlam çıkarıyor:)

      Sil
  3. ismini de ilk defa duydum ama satırları oldukça kuvvetli, etkileyici geldi, hemen listeme aldım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evvel zaman

İşte Benim Serüvenim 4